Retour & service

Ik wil mijn product retourneren |  Hoe retourneer ik een product? | Wat is de status van mijn retour |  Mijn product is defect of incompleet geleverd |  Hoe lang duurt het voor de retour betaling teruggestort wordt | Wie betaald de retour kosten

Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat kan helaas gebeuren en is erg vervelend. Natuurlijk gaan we proberen daar wat aan doen.

Retourvoorwaarden

  • Je hebt 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product. Binnen deze periode kun je zonder opgaaf van reden je aankoop retourneren.
  • Een product kan alleen ongebruikt en indien mogelijk in originele verpakking geretourneerd worden.
  • Als je de hele order retourneert worden de verzendkosten (van ons naar de klant) vergoed. Stuur je maar een gedeelte van de order retour, dan worden de verzendkosten niet vergoed.
  • De kosten voor een retourzending zijn voor eigenrekening.
  • Product ruilen? Na het product retour te hebben ontvangen, verzenden we dezelfde dag jouw nieuwe product.
  • Geld terug? Binnen vijf werkdagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.

Wil je echt alles weten? Lees dan onze algemene voorwaarden. Je vindt hier ook alle informatie over het herroepingsrecht.

Artikel(en) retourneren

Ik wil mijn product retourneren

Voor alle aankopen geldt een bedenktijd van 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt. Op deze pagina vind je verdere informatie over:

  • Hoe retourneer ik een product?
  • De status van je retour.
  • Defect of incompleet geleverd product.
  • Terugbetaling van een retour.
  • Wie betaalt de verzend- en retourkosten?

Voor alle andere vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.


Hoe retourneer ik een product?

Je kunt een product dat online is gekocht retourneren in onze winkel in Duiven of retour sturen via PostNL. Voor een retour in de winkel moet je wel even de factuur meenemen. 

Retour winkel Retour PostNL
Aankoop winkel Ja Nee
Aankoop webwinkel Ja Ja

Een online aankoop retour sturen met PostNL kan via ons online retourformulier. Hiervoor volg je de volgende stappen:

  1. Voldoet het product dat je retour wilt sturen aan de retourvoorwaarden? Vul dan binnen 14 dagen het online retourformulier in. Hiervoor heb je de postcode waar je bestelling is bezorgd en de Track & Trace code nodig.
  2. Hierna kun je een reden van retour op geven. Dit is uiteraard niet verplicht, maar wel makkelijk om zo snel mogelijk een vervangend product te ontvangen of het aankoopbedrag terug gestort te krijgen. Gebruik het opmerkingenveld om aanvullende informatie toe te voegen. Wil je geen reden opgeven voor jouw retour dan kies je voor ‘geen reden’.
  3. Kies aan de hand van jouw postcode een afleverpunt waar jij jouw retour wilt afgeven.
  4. Controleer nog een keer of alles wat je hebt ingevuld klopt en kies daarna voor ‘Print retourlabel’.
  5. Het retourlabel is aangemaakt en kun je downloaden en afdrukken. Plak deze duidelijk zichtbaar op de doos waarin het product zit dat je retour stuurt. Lever deze af bij het gekozen PostNL afleverpunt.

Als jouw retourzending bij ons is aangekomen ontvang je het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen terug. Heb je gekozen voor een vervangend product dan sturen wij die dezelfde dag nog op.

FAQ:
> Wat als ik het retourlabel niet kan printen?
PostNL werkt aan een manier om de barcode te scannen vanaf een telefoon. Zodat er in het PostNL afleverpunt een retourlabel kan worden geprint. Tot die tijd adviseren wij om het label te printen bij jouw buren, vrienden of familie.

> Hoe weet ik of mijn retourzending bij jullie is aangekomen?
Via de Track & Trace code die je krijgt bij het PostNL afleverpunt kun je het pakket volgen. We sturen je ook altijd een e-mail als jouw retour verwerkt is.


Wat is de status van mijn retour

Helaas is het niet mogelijk online de status van jouw retour in te zien. Natuurlijk houden we je via de e-mail op de hoogte. Je ontvangt van ons een bevestiging als jouw retour zending bij ons is verwerkt, als deze in behandeling is genomen en er een actie is ondernomen.


Mijn product is defect of incompleet geleverd

Het is vervelend als een product defect of incompleet is geleverd. Wij willen je vragen om contact met ons op te nemen, zodat wij samen kunnen kijken naar een passende oplossing. Wellicht kunnen we het product omruilen of de missende onderdelen naleveren.

Het kan zijn dat we je vragen het product retour te sturen. Maak dan gebruik van het ons online retourformulier. Nadat wij jouw pakket hebben ontvangen, controleren wij het defect of de schade. Als het binnen de garantie valt, dan sturen wij dezelfde dag het nieuwe product nog op. Als het defect of schade niet binnen de garantie valt, dan nemen we contact met jou op om samen een oplossing te vinden.


Hoe lang duurt het voor de retourbetaling teruggestort wordt

De manier waarop wij je terugbetalen hangt af van de manier waarop je hebt betaald.
> Als je met iDEAL hebt betaald, dan boeken wij het bedrag terug op jouw rekening. 
> Heb je betaald met een creditcard en je retourneert je bestelling volledig: dan storten we het terug op jouw creditcard. Retourneer je een deel van je bestelling: dan storten we het terug op een door jouw opgegeven rekeningnummer. 
> Heb je in onze winkel een aankoop gedaan en daar betaald: dan overleggen we samen wat de meest praktische oplossing is.

Terugbetaling niet ontvangen
Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op jouw rekening staat. We betalen altijd binnen vijf werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na een week nog niet op je rekening? Neem dan contact op met de klantenservice.


Wie betaalt de retour kosten

De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. En de verzendkosten? Als je de hele order retourneert worden de verzendkosten vergoed. Stuur je maar een gedeelte van de order retour, dan worden de verzendkosten niet vergoed.

Artikel(en) retourneren


Meer klantenservice

> Bestellen > Retour & service > Veiligheid & privacy
> Betalen > Klantenservice > Mijn account
> Bezorgen > Reviews

Heb je nog vragen?

Onze klantenservice is 7 dagen per week bereikbaar tijdens de openingstijden van onze winkel.

Facebook   Klantenservice   of bel 0316-820240

arrow_upward